Wprowadzenie


         Koniec XX wieku nazywany jest wiekiem informacji i komunikacji społecznej, nie bez powodu. Komputer wkroczył w nasze życie i nie sposób bez niego się obyć. Komputery a w szczególności Internet, znalazły zastosowanie praktycznie we wszystkich sferach działalności człowieka. Komputer jest obecnie uniwersalnym narzędziem pracy, niewyczerpanym źródłem informacji, bardzo atrakcyjną formą rozrywki, czy sposobem różnorodnego komunikowania się. Komputer, mimo tysięcy pozytywnych zastosowań we wszystkich gałęziach gospodarki, niesie ze sobą niezliczoną liczbę zagrożeń, zwłaszcza dla podatnych na różne wpływy młodych ludzi. Oderwani na dłużej od gier i Internetu, czują się jak ryba wyciągnięta z wody. 
        Gry komputerowe stanowią stosunkowo nowy fenomen społeczno-kulturowy. Pierwsza gra komputerowa powstała na przełomie lat 1962/63 w Instytucie Technologii w Massachusetts (USA). W roku 1972 wraz z dynamicznym rozwojem techniki komputerowej udoskonalono i uatrakcyjniono ich fabułę, grafikę i dźwięk. Obecnie, dzięki zastosowaniu technologii CD-ROM, uzyskały wysoką jakość obrazu i efektów dźwiękowych. Ostatnio wykorzystywana w tworzeniu gier komputerowych technologia Virtual Reality (VR) jest prawdziwą rewolucją. VR pozwala na doświadczenie zupełnego przeniesienia i pozostania wewnątrz rzeczywistości utworzonej przez komputer.
       RPG-,,Role playing game" w dosłownym znaczeniu-gra w odgrywanie postaci. Gra, której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Istota gier RPG polega na odgrywaniu wymyślonych ról w nierzeczywistym świecie stworzonym przez wyobraźnię graczy. Gry RPG tworzą świat o tak wysokim stopniu realności, że odnotowano akty samobójstw i morderstw powodowanych faktem nieumiejętności rozdzielania rzeczywistości świata od fikcji toczącej się gry.W przeciwieństwie do gier akcji, w grach fabularnych RPG i przygodowych grafika nie jest najistotniejszym elementem. Tutaj liczy się głównie fabuła, którą może współtworzyć sam uczestnik gry. Jest to pewnego rodzaju zabawa w teatr, rozgrywająca się w określonej często fantastycznej lub baśniowej scenerii. W grze fabularnej uczestnicy mają do czynienia z Mistrzem Gry pełniącym też rolę scenarzysty, czasami gracza oraz innymi graczy wcielającymi się w wybranych przez siebie bohaterów. Do Mistrza Gry należy również decyzja, które akcje podejmowane przez graczy osiągają zamierzone efekty, a które nie. Ważną rolę odgrywa wyobraźnia uczestników. Od niej zależy kształt odtwarzanej historii. Postać jest ciągle rozwijana, w czasie gry nabywa doświadczenia i dodatkowych umiejętności. Z założenia gry fabularne rozgrywane są w trybie wieloosobowym. Gra jest niesłychanie czasochłonna. Pojedyncze sesje są tak zajmujące, iż trwają od kilku do kilkunastu godzin.