Wymagania
|
Podstawowe
1pkt
|
Rozszerzające
2pkt
|
Dopełniające
3pkt
|
Wykraczające
4pkt
|
Punkty
|
Opracowanie tematu i dobór materiałów
|
Materiał opracowany pobieżnie bez
zagłębienia się w szczegóły, brakuje logiki, praca nie wnosi nic nowego i
ciekawego, kilka mało interesujących informacji.
|
Praca zawiera podstawowe informacje
czasem luźno związane z tematem, temat zrealizowany poprawnie lecz bez
szczegółów.
|
Praca zawiera wymagane informacje
zgodnie z tematem. Ułożone są logicznie w całość. Podano źródła wykorzystanych
materiałów.
|
Duży zbiór różnorodnych, praktycznych
porad oraz sugestii obejmujących tematykę. Zaawansowane opracowanie tematu z
licznymi przykładami.
|
1-4
|
Współpraca w grupie
|
Zła współpraca w grupie.
|
Większość pracy indywidualnej.
|
Dobra organizacja pracy w grupie,
współdziałanie w grupie.
|
Doskonała współpraca w grupie.
|
1-4
|
Wyciągnięcie wniosków i analiza danych
|
Wnioski są niekompletne, analiza
danych jest zbyt powierzchowna.
|
Wnioski są w większości właściwe,
analiza danych zgromadzonych danych jest poprawna.
|
Ze zgromadzonych danych wyciągnięto
właściwe wnioski oraz dokonano ich właściwej analizy.
|
Przedstawiono bardzo wnikliwie wnioski
i spostrzeżenia ze zgromadzonego materiału.
|
1-4
|
Sposób przedstawienia informacji
(przejrzystość i czytelność)
|
Tekst trudny do czytania z błędami
gramatycznymi, stylistycznymi lub logicznymi, informacje nie powiązane ze
sobą.
|
Zauważalny logiczny sposób poukładania
informacji, tekst pisany w miarę poprawnie.
|
Tekst poprawny, pisany pełnymi
zdaniami, zawarte informacje dobrze uporządkowane.
|
Temat opracowany bardzo ciekawie.
Zawarte w nim informacje są bezbłędne.
|
1-4
|
Ogólne wrażenia estetyczne (styl i
forma prezentacji)
|
Prezentacja mało ciekawa, brak
przygotowania oraz własnej opinii i wniosków.
|
Prezentacja ciekawa lecz brak
zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy, brak własnej opinii.
|
Bardzo ciekawa prezentacja, dobry
styl, przedstawienie informacji w określonym porządku, zaangażowanie uczniów
w realizację.
|
Prezentacja zrobiona wzorowo,
przedstawiona w interesujący sposób, zaangażowanie wszystkich członków grupy.
|
1-4
|
Poprawność językowa
|
Prezentacja zawiera poważne błędy
gramatyczne, ortograficzne, które zakłócają przekaz.
|
Prezentacja zawiera kilka błędów, ale
przekaz jest czytelny.
|
Prezentacja zawiera drobne błędy
interpunkcyjne.
|
Prezentacja nie zawiera żadnych błędów
w tekście.
|
1-4
|
Prezentacja na forum klasy
|
Prezentacja bardzo powierzchowna, brak
przykładów oraz danych, żaden punkt nie był poparty faktami.
|
Prezentacja wykonana poprawnie, ale
drobne błędy przy przytaczaniu faktów i danych.
|
Prezentacja wykonana w sposób
przemyślany, każdy punkt poparty przykładami i faktami.
|
Prezentacja wykonana bardzo obszernie
w sposób przemyślany i bardzo ciekawy. Każdy punkt poparty licznymi faktami i
danymi. Informacje wykorzystano z innych źródeł nie tylko internetowych.
|
1-4
|
Skala ocen
Liczba
punktów
|
Ocena
|
18-20
|
celująca
|
15-17
|
bardzo
dobra
|
12-14
|
dobra
|
9-11
|
dostateczna
|
6-8
|
dopuszczalna
|
1-5
|
niedostateczna
|