Kryteria oceniania

Wymagania
Podstawowe 1pkt
Rozszerzające 2pkt
Dopełniające 3pkt
Wykraczające 4pkt
Punkty
Opracowanie tematu i dobór materiałów
Materiał opracowany pobieżnie bez zagłębienia się w szczegóły, brakuje logiki, praca nie wnosi nic nowego i ciekawego, kilka mało interesujących informacji.
Praca zawiera podstawowe informacje czasem luźno związane z tematem, temat zrealizowany poprawnie lecz bez szczegółów.
Praca zawiera wymagane informacje zgodnie z tematem. Ułożone są logicznie w całość. Podano źródła wykorzystanych materiałów.
Duży zbiór różnorodnych, praktycznych porad oraz sugestii obejmujących tematykę. Zaawansowane opracowanie tematu z licznymi przykładami.
1-4
Współpraca w grupie
Zła współpraca w grupie.
Większość pracy indywidualnej.
Dobra organizacja pracy w grupie, współdziałanie w grupie.
Doskonała współpraca w grupie.
1-4
Wyciągnięcie wniosków i analiza danych
Wnioski są niekompletne, analiza danych jest zbyt powierzchowna.
Wnioski są w większości właściwe, analiza danych zgromadzonych danych jest poprawna.
Ze zgromadzonych danych wyciągnięto właściwe wnioski oraz dokonano ich właściwej analizy.
Przedstawiono bardzo wnikliwie wnioski i spostrzeżenia ze zgromadzonego materiału.
1-4
Sposób przedstawienia informacji (przejrzystość i czytelność)
Tekst trudny do czytania z błędami gramatycznymi, stylistycznymi lub logicznymi, informacje nie powiązane ze sobą.
Zauważalny logiczny sposób poukładania informacji, tekst pisany w miarę poprawnie.
Tekst poprawny, pisany pełnymi zdaniami, zawarte informacje dobrze uporządkowane.
Temat opracowany bardzo ciekawie. Zawarte w nim informacje są bezbłędne.
1-4
Ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji)
Prezentacja mało ciekawa, brak przygotowania oraz własnej opinii i wniosków.
Prezentacja ciekawa lecz brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy, brak własnej opinii.
Bardzo ciekawa prezentacja, dobry styl, przedstawienie informacji w określonym porządku, zaangażowanie uczniów w realizację.
Prezentacja zrobiona wzorowo, przedstawiona w interesujący sposób, zaangażowanie wszystkich członków grupy.
1-4
Poprawność językowa
Prezentacja zawiera poważne błędy gramatyczne, ortograficzne, które zakłócają przekaz.
Prezentacja zawiera kilka błędów, ale przekaz jest czytelny.
Prezentacja zawiera drobne błędy interpunkcyjne.
Prezentacja nie zawiera żadnych błędów w tekście.
1-4
Prezentacja na forum klasy
Prezentacja bardzo powierzchowna, brak przykładów oraz danych, żaden punkt nie był poparty faktami.
Prezentacja wykonana poprawnie, ale drobne błędy przy przytaczaniu faktów i danych.
Prezentacja wykonana w sposób przemyślany, każdy punkt poparty przykładami i faktami.
Prezentacja wykonana bardzo obszernie w sposób przemyślany i bardzo ciekawy. Każdy punkt poparty licznymi faktami i danymi. Informacje wykorzystano z innych źródeł nie tylko internetowych.
1-4



Skala ocen

Liczba punktów
Ocena
18-20
celująca
15-17
bardzo dobra
12-14
dobra
9-11
dostateczna
6-8
dopuszczalna
1-5
niedostateczna